Kundvagn

Handelsbetingelser

På denna sidan kan du läsa om villkoren gällande handel med Silkeland. Skulle du ha frågor om handeln som du inte hittar svar på här, får du gärna ringa oss eller skicka ett mejl. Se våra kontaktuppgifter. härr.

Priser

Alle priser är inkl. 25% moms och visas i svenska kronor SEK om inget annat nämns. Ha förbehåll för tryckfel, avgiftsfel och valutaändringar. När du handlar med silkeland.se täcks du av det danska avtalet. Vill du ha en kopia på din oderbekräftelse så skickar du ett mejl till info@silkeland.se

Säker och snabb betalning

Silkeland tar emot betalningar med Visa, MasterCard, American Express och de flesta andra betalkort. Betalningen dras från kortet först efter att varan skickats. Det tillkommer inga avgifter när du betalar på silkeland.se. Större belopp än det du godkänner kan aldrig dras från kontot. Betalningarna sker via en säker SSL kryptering mellan Silkeland och PBS. Dina kreditkortsuppgifter är alltid skyddade och krypterade när de behandlas hos PBS. Det betyder också att vi aldrig får tillgång till dina uppgifter, utan får bara reda på om transaktionen godkänts eller ej.

Fraktkostnader

Vi leverera gratis till hela landet via GLS Pakkepost. Vi skickar även till andra länder, kontakta oss på info@silkeland.se for mer information.

Leveranstid

Silkeland leverera oftast inom 3-4 vardagar. Ha förbehåll för utsålda varor och problem hos SIlkelands leverantörer.

Reklamationsrätt

Som kund har du så klart rätt att reklamera en vara om den var fel eller trasig vid tidpunkten då den såldes. Reklamtionsrätten gället i 2år och innefattar produktion- och materialfel.

Det betyder att du antingen kan få varan reparerad, utbytt eller pengarna tillbaka. Det kräver så klart att reklamationen stämmer och att skadan i fråga inte uppstått från felaktigt bruk av produkten eller annan självförvållad skada.

Hur snabbt måste jag reklamera?

Du ska reklamera inom en "rimlig tid" efter att du hittat skadan. Reklamerar du varan inom 2 månader efter att du hittat skada så gäller alltid reklamationsrätten.

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi naturligtvis dina (rimliga) fraktkostnader.

Vi behöver följande information när du skickar en vara till oss

När du skickar tillbaka varan ombeds du informera oss vad problemet är i detalj.
OBS! Vi tar inte emot paket som skickats med efterkrav eller likande.
Kom ihåg att varan alltid ska skickars tillbaka i en skyddande förpackning och med ett kvitto på sändelsen så att vi kan betala tillbaka dina fraktkostnader.

Ångerrätt

Som kund hos Silkeland har du 14 dagars retturätt på alla inköp. Ångerrätten gäller från den dag då du mottagit varan. Utnyttjar du rätten får du pengarna tillbaka för varan och frakt. När du använder dig av ångerrätten måste du själv betala returkostnaderna om inget annat har bestämts. Du får inte skicka varan med efterkrav.

Förpackning och varans skick när du skickar tillbaka den.

Ångerrätten kan utnyttjas om varan skickas tillbaka i ursprungligt skick. Ångerrätten gäller inte om du har använt produkten på ett sätt som den inte designats för.

Vid köp av silkesprodukter kan den ursprungliga förpackningen utgöra en väsentlig del av varans värde. Skicka därför med den ursprungliga förpackningen för att uppfylla kraven för returrätten.Returrätten hittar du nedan.

Du kan också ändra ett köp innan du mottagit varan.

Väljer du att ångra ditt köp kommer du naturligvis få det belopp du betalat oss tillbaka. Beloppet försöver till det kort du betalat med eller det bankkonto som används vid köpet, efter att vi tagit emot varan och kontrollerat att den levererats efter uppsatta regler.

Den enda kostnaden som tillkommer om du ångrar köpet är portot för att skicka tillbaka varan till oss.

Vad måste jag skicka tillbaka?

Du ska bifoga en kopia av oderbekräfeltsen. OBS! Vi tar inte emot paket som skickats med efterkrav.

Returnering av varor

Skicka ett e-postmeddelande till salg@silkeland.se
Vi skickar därefter en retursedel kostnadsfritt.

Om du skickar in en vara för retur eller reklamation så skickar vi alltid ut ett mejl till dig så fort vi mottagit varan. I mejlet får du information om hur du går vidare med processen och/eller returen/reklamationen.

Personlig data

Om du vill ingå ett avtal med oss på silkeland.se, behöver vi följande uppgifter:
Namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress

Vi genomför registreringen av din personliga information så att vi kan leverera en vara till dig.
Dina personuppgifter hos Silkeland I/S sparas i fem år innan de raderas.
Vi försäkrar att du alltid ger ditt samtycke innan vi samlar in din information på hemsidan så att du alltid är medveten om precis vilka uppgifter vi samlar in och varför.
VD:n och de anställda på Silkeland I/S har tillgång till alla dina uppgifter.
silkeland.se dataansvarige är Silkeland I/S
Vi förvarar inte kunduppgifter krypterat.
Vi skickar inte kunduppgifter krypterat.  
Uppgifter som givits till silkeland.se skickas inte vidare och säljs inte av någon anledning till tredje parter.

Som registrerad kund hos Silkeland I/S har du allltid rätt att ångra registreringen. Du har också rätt att upplysas om vilka av dina uppgifter vi sparat. Dessa rättigheter gäller i enlighet med personuppgiftslagen och i samfärhållande med Silkeland I/S via e-mail info@silkeland.se

Cookies

På silkeland.se används cookies för att optimera hemsidan och dess funktioner så att vi kan göra din upplevelse så bra som möjligt.
Du kan närsomhelst radera cookies från din dator via den webbläsare du använder.
På vår sida om cookies kan du läsa mer om hur vi använde cookies.
Skulle du ha frågor angående cookies kan du vänta dig till Silkeland I/S på info@silkeland.se

Webbstatistik

Vi använder webbstatisitk på silkeland.se, vilket betyder att ett statiskt system samlar in information för att skapa en statistisk bild över hur många besökare vi har, var de kommer från och vilken hemsidan de senaste besökte.
Webvstatistiken används enbart för att oprimera silkeland.se.